Rosario Zoccano was born in Italy in 1980.

In 2006 he is awarded a degree in Architecture at Università degli Studi di Trieste with a thesis about the transformation of a XIX century spinning mill in a center for contemporary art.

In the same year he starts working free lance, collaborating with other architectural firm in Trieste and building a strong relationship with his own clients in Europe.
He designs interiors for private clients in Italy, Spain, London and Chicago. His love for travelling and knowing new cultures gives him the opportunity to refine his taste and adapt it to different types of clients and situations.

In 2012 he founds, together with a group of young italian architects, Architettura Senza Frontiere FVG, a charitable association that undertakes projects in developing countries.

Rosario Zoccano è nato in Italia nel 1980.

Nel 2006 si laurea in Architettura presso l'Università degli Studi di Trieste con una tesi sulla trasformazione di una filanda del XIX secolo in un centro per l'arte contemporanea.

Nello stesso anno inizia la libera professione collaborando con alcuni studi di architettura e costruendo una forte relazione con i propri clienti in Europa.
Progetta interni per clienti privati in Italia, Spagna, Londra e Chicago. Il suo amore per il viaggio e la curiosità verso le altre culture sono un'opportunità per raffinare il proprio gusto ed adattarlo a clienti e situazioni sempre diversi.

Nel 2012 fonda, insieme ad un gruppo di giovani architetti italiani, Architettura Senza Frontiere FVG, un'associazione senza scopo di lucro che sviluppa progetti nel Terzo Mondo.